TORSDAY

Igår vaknade jag kl 6 för att fara till stallet, var ett gäng pigga och hungriga hästar som ville få frukost å bli utsläppta! For ur och red stora galoppsvängen, jäklar vilken träningsvärk jag har idag. Hah, helt sjukt!

Sjukt fin var hon, och hon var så svettig att tillåme schabraket var genomblött! Då har man sprungit på bra ;-) En nöjd häst som blev avspolad ute i solen sen också! som hon stod å njöt ;-)

Nere vid hagen fick hon något fnatt, stod med henne å skulle he in hon i hagen, hon käkade gräs och sen helt plötsligt drog hon iväg i galopp. Och där stod jag tomhänt ;-) Men hon sprang ikapp med believe i hagen bredvid så när believe vände, vände även czimera så vi kunde ta fast hon igen :-) bus!

Sen for jag hem och käkade lite innan jag for till kvällsjobbet. En lugn å skön kväll, och for till pappa efteråt som fyllde år i onsdags. Satt där och surrade på :-)












0 kommentarer