FÖLMYS

Förra veckan fick czimera äntligen sitt föl!! For dit tisdag kväll för fölvaka, satt hemma hos angelica hela gänget och kollade på surfplattan dom hade uppkopplat till kamerorna i stallet. Kring 1 gav vi upp, då hon brukar föla på kvällarna.  
Vaknade typ strax före 5 av att Lisa ringer,  vaknar och tror jag försovit mig men hade fått en sms där det stod att hon fölade! Så det vara bara hoppa i kläderna och fara dit. Och så fin hon var ♡ så var där tills jag började jobbet kl 7;) 

Och nu igår fick bella sitt föl, svart hingst. Så himla fin han också, och stor! Den här tiden är hemsk.. man fastnar alldeles för länge med dom! Hahah.  Jag och praktikanten gick in i en box var med dom idag, tror vi var där inne ca 1,5h... bara mös. Jag somnade till också.  Så otroligt mysigt och rogivande! 
Sen tog vi ut czirenzia så hon fick rida i korallen lite. I helgen ska jag dit lör-sön och rida :-) mys.


0 kommentarer